måndag 15 februari 2010

Mangofrossa

Nu när jag och Tyra varit ensamna hemma har jag passat på att laga mat jag vet att Micke inte skulle få för sig att äta. I Fredags gjorde jag en vegeterisk lassange med smak av mango och i går blev det en gryta med qorn och färsk mango i. jättegott blev det och kul att få exprimentera lite i köket.

Annars har helgen varit lugn. Mycket os-tittande och slöande i soffan. Det ska bli skönt att få hem Micke imorgon.

Imorgon ska Tyra på barnvagnsdejt med William som hon är jämngammal med. Vi får se om vi lyckas trotsa vädret och ta en prommenad eller om det slutar med en kopp kaffe inne i värmen.

Nu ska jag skynda mig och hänga tvätt och starna en ny maskin innan min lilla prinsessa vaknar igen och kräver min fulla uppmärksamhet. Det gäller att passa på medan hon sover :)

3 kommentarer:

  1. Ja du lilla underbara mamma, du har allt fullt upp du! Kram på dig och lilltrollet.

    SvaraRadera
  2. Ja tänk, vi tog oss i kragen och gick en promenad, en redig sådan dessutom. ^^ Tack för idag! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är en lyx man verkligen ska unna sig om man har råd. Speciellt om man inte riktigt känner att tiden räcker till...

    Vi gjorde så att vi mailade olika företag här i Lund och frågade vad priset för en städning låg på. Ett företag tog 700 kr för vår lägenhet på 60 kvm. Det här företaget är ett familjeföretag, alltså litet och lokalt, som tar per timme. De drar av avdragen direkt för hushållsnära tjänster, därav det billiga priset 120 kr/tim. Man får inte glömma att ta upp det i deklarationen sen.

    Vi hade en provstädning förra veckan och blev jättenöjda. Det kom två städare och de städade i en timme. De tog rubbet!!! Är verkligen nöjd och rekommenderar det lilla företaget till alla jag känner!

    KRAM

    SvaraRadera