fredag 12 februari 2010

Tidsbrist

Det blir inte mycket till upppdateringar här på bloggen. Förklaringen heter Tyra. Det finns helt enkelt inte tid mellan amning, rapning, skrik och gnäll. Nåntans där emellan ska ju JAG hinna med att äta också, och sen ska tvätten tvättas och maten lagas. Har jag efter det mot förmodan 10 minuter över, då gäller det att snabbt som tusan hinna gå på toa, duscha och borsta tänderna. Datorn har helt enkelt fått lägsta prioritet vilket då går ut över bloggandet och uppdateringarna här.

Såå, för att göra en lång historia kort har Tyra nu hunnit bli 7 veckor gammal, 60 cm lång och 5165g tung. Hon har börjat le de absolut finaste och underbaraste leendena och snart är det inte långt tills hon även skrattar. Hon har även börjat gnälla mer och kräver mer uppmärksamhet. Om man inte tittar på henne och pratar med henne ger hon ifrån sig ett läte av konstant lågmällt gnällande för att påminna oss om att hon finns där och kräver vår uppmärksamhet. Så vi får se hur det går nu, när jag och lillfisen ska vara hemma själva medan pappa Mikael är på västkusten i några dagar. Jag hoppas hon uppför sig :-)

4 kommentarer:

  1. Kanske du och lillfisen kunde följa med till västkusten så jag får klämma lite på henne? :D

    SvaraRadera
  2. Lika lång som min lillekille och skiljer inte mycket i vikt :)

    www.blommis86.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Linnéa Törnros farmor minsann14 februari 2010 kl. 21:21

    Ni MÅSTE fixa en bra bilbarnstol till mitt barnbarn, jag MÅSTE få krama, pussa och bara titta mer på detta under. ;- D

    SvaraRadera
  4. farmor linnea: Vi har en bra bilbarnstol till henne, men jag tror inte Tyras rygg mår bra av att sitta i den under så många timmar det tar att åka tvärs över hela landet. =/

    SvaraRadera