söndag 31 januari 2010

Att förhandla med regeringen

Igårkväll gav jag mig tusan på att det skulle bli en bra natt med mycket sömn. Jag förhandlade med Tyra och vi kom fram till att hon ville sova i sin spjälsäng hela natten lång.
När klockan började närma sig 23 och jag med alla mina krafter försökte söva Tyra insåg jag att hon skulle bryta vår överenskommelse.
Vid 00 lyckades vi slummra till en sväng på sofan, men efter 20 minuter va det visst dags att vakna igen. Kl 01 gav jag upp och bäddade ner oss båda två i stora sängen och kastade fram en tutte till Tyra som blev mäkta nöjd och somnade gott. Sen sov vi i intervaller om ca 2 timmar då det tydligen var dags att äta igen. kl 7 vaknade vi alla 3, utvilade och glada. Så trots att jag gav vika för Tyrannen här i huset och lät henne sova brevid mig i sängen, och trots att jag för första gången på evigheter gick upp innan solen så känns det som det bästa natten på länge.
Men från och med NU, natten som kommer, sover Tyra i egen säng ;)
Tyra i sin (kyckling-)fina kofta och sockar som mormor stickat

2 kommentarer:

  1. Jag TOKSAKNAR er.
    Ni saknar mig också, jag vet att ni gör det. Jag känner det på mig. Jag kommer snart.


    ;p

    SvaraRadera
  2. Fast nu ligger ni båda två där och snusar i vår säng. ;)

    Kom kom faster Zelda! Doit ! :D

    SvaraRadera