torsdag 17 december 2009

BF +2

Pga vädret har jag idag inte satt en fot utanför dörren. Egentligen hade jag tänkt gå förbi centrum och hämta en nyckel från hyresvärden, åka förbi järnaffären samt handla lite mat.
Istället har jag suttit inne och tryckt i värmen.

Tänkte dela med mig av ett recept på qournfärsbiffar som jag tänkte göra nu lagom till jul.

Juliga quornfärsbiffar

Ingredienser:
1pkt quornfärs
3msk ströbröd eller havregryn
3msk vatten
3ägg
2tsk soya
1krm kryddpeppar
1/2krm mald nejlika
salt & peppar

Gör så här:
*Blanda ihop vatten, ströbröd och ägg och låt svälla några minuter
*Blanda ströbrödsblandningen med resten av ingredienserna och smaka av med salt och peppar
*Forma färsen till små biffar och stek försiktigt i stekpanna eller i ugn på 225grader i 20min.

*mums*

Utmärkt vegetarisk julmat! :)

6 kommentarer:

  1. Haha. ja är man inte två gipsar man nog lite överallt, haha.

    SvaraRadera
  2. Ååh, även fast jag minns hur det var att gå över tiden (dottern kom på BF+10) så kan jag inte låta bli att vara lite avundssjuk. Du kommer ju få träffa din bebis snart!

    SvaraRadera
  3. Hahaha... det brukar vara så när man gjort något, man får städa som en dååååre!

    SvaraRadera
  4. Preciis! förstår att det går låååångsamt men snart så. snart!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas jag får ge ett smakutlåtande på dom där sen, eftersom vi ändå köpte kryddorna för en liten stund sen. ;)

    SvaraRadera
  6. Lillem4n: Klart du får! bara du vågar smaka på dom först ;)

    SvaraRadera