måndag 28 december 2009

Förlossningen ur pappas perspektiv

Då det helt plötsligt visade sig att tiden för att skriva och uppdatera här försvann tänkte jag dela med mig av den förlosningsberättelse som nyblivna pappa Mikael har skrivit. Min egna verson kommer förhoppningsvis om inte allt för lång tid.


"Hello world!

En liten berättelse om hur Tyra kom till världen.

Sådan stålflickvän jag har, så började förverkarna komma under kvällen den 23:e. Typ strax innan midnatt. Men dom var ju inte så farliga, försäkrade hon ett par timmar senare, när vi låg och skulle sova. Det var lite som snäll mensvärk, menade hon på. Well, dom kom varannan minut sådär, och vid 5 så går jag in och väcker min moder och syster som är på besök och deporterar dom ut i en taxi och hem till min syster. :) Sen tillbringar malin ett par timmar i varmt bad, då gick det typ över, tyckte hon.

Sen gick hon och la sig igen.

Fast hon kunde inte somna, lite för störande var dom. 08:22 vrålade hon "MICKE" i hela lägenheten (vad hände med Lilleman?). Nu gjorde det ont på riktigt. Om Malin säger att det gör ont, då gör det skitont, så jag ringde en ambulans. Bra val, visade det sig. Vårdmänniskorna anländer 08:27, gör ett par tappra försök att få Malin att gå ner till ambulansen, men hinner inte förrän hon 08:43 föder ut en 3875gram tung och 53cm lång Tyra. Hemma i sängen. Inte ens lustgasen hann dom få fram.

Till råga på allt föddes hon med segerhuva, och med APGAR-värdena 10-10-10, bästa möjliga, och malin behövde inte ett enda stygn.

I'm not worthy! :D

Nu sitter vi på BB Stockholm, Malin ammar för fulla muggar. Vi har ätit julbord, missbrukat dom fantastiska sängarna som man kan ställa om och mår rätt bra. :)

Ett gäng bilder togs, men så klart missade jag att få med USB-kabeln. >:( Bilder utlovas när vi kommer hem. :)

God jul!"

Tyra, bara minuter gammal
blir påklädd av ambulanspersonalen

1 kommentar:

  1. GRATTIS! Häftig berättelse! Det var verkligen en fantstisk historia - jag som är väldigt känslig just nu, började så klart böla lite... Hade kunnat tänka mig en sådan förlossning :-)

    SvaraRadera