måndag 21 december 2009

BF +6

Snart har jag gått en vecka över tiden. Drygt kan man tycka, men personligen känns det helt ok.

Idag sydde jag färdigt min mei tai bärsjal. Den blev helt ok, med tanke på den lilla tid och energi jag la ner på den. Nu återstår endast att testa den i verkligheten.
Den gör sig inte riktigt rättvisa på bild, men det kan bero på att det är en usel fotograf. På andra sidan finns ett lager av grön fleace, jättemjukt och skönt + kul med lite variation då den är vändbar.


Projekt två va att städa det sista i lägenheten. Även om inte allting blev gjort lyckades jag i alla fall få tummen ur och göra lite. Och bättre lite än ingenting alls.

Dagens GODASTE gärning blev dock knäckbakandet.
Jättesnabbt, smidigt och enkelt va det att göra i micron.

1dl socker
1dl sirap
1dl vispgrädde

Ner med alla ingredienser i en keramikskål med höga kanter som tål att gå i micron. Kör på högsta effekt ca 5 min. Rör försiktigt och kör yttligare några minuter.
Gör kulprovet och är smeten klar är det bara att börja fylla formarna, annars kör yttligare några minuter.
Vill man kan man blanda i lite hackade nötter när "smeten" är klar i micron.

jättegott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar