tisdag 12 januari 2010

Tid

Tiden försvinner iväg så snabbt så snabbt. Min tanke med bloggen va att publicera åtmisntone ett inlägg per dag och om varken tid eller motivation fanns till att skriva något kunde jag alltid lägga ut en bild. För inte i min vildase fantasi hade jag trott att tid kunde försvinna iväg så obemärkt. Jag har knappt tid att gå på toa, än mindre laga mat eller städa. Och då är vi ändå två som är hemma och Tyra är nog betydligt lugnare än många andra bebisar.
Egentligen handlar det om prioriteringar. Jag och Tyra myser i soffan större delen av dagen. Hon ligger och sover på min mage och jag försöker titta mig mätt på henne. Inte konstigt att dammsugaren blir stående och dammråttorna övertar lägenheten i stadig takt. Det är tur man inte hinner stöka ner så mycket för jag vettetusan när jag skulle ha tid att städa efter mig då??!

Nej, snart måste jag hitta en balans mellan rutiner och bebismys, för det här kommer nog inte hålla i längden.
Men oj vad mysigt det är med en liten en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar