måndag 18 januari 2010

Sömn

För att överhuvudtaget få en blund i ögonen nattetid har jag och Micke valt att dela upp nätterna. Fram till kl 04 är Tyra Mickes ansvar och efter 04 är hon mitt ansvar. På så vis får jag någolunda samanhängande sömnn tidigt under natten medan Micke har möjlighet till sammanhängande sömn under morgontimmarna/förmidagen.
Det är en lösning som fungerar utmärkt för oss då jag är morgonmänniska och M kvällsmänniska.
Igår fick dock Tyra för sig att skrika. och skrika. och skrika lite till. Hon var fly förbannad och hade ett skrikmarathon under den tid då hon var Mickes ansvar. Jag kan ju inte påstå att jag fick speciellt mycket sömn under den tiden jag heller, men jag slapp i alla fall gå upp ur sängen.
Efter kl 04, då det va min tur att trösta och byta blöjor m.m så har hon sovit som en stock. Hon vaknade en gång vid 06 och fick mat. Sen vaknade hon igen vid 10 och fick mat. Hon sover fortfarande, sida vid sida med Micke, som även han ligger och snarkar.

Det gäller att ta vara på den sömn man kan få, men själv tänkte jag passa på att hänga lite tvätt i lugn och ro.

2010/01/09
Pappa sover och Tyra skriker

2 kommentarer:

  1. Se till att Micke rakar sig så ska ni se att hon slutar skrika. Det sticks ser ni väl?! :D

    SvaraRadera
  2. Usch... Vår lilla har kolik så jag vet vad sömnbrist gör med en... Hoppas ni får en lugn natt inatt! KRAM

    SvaraRadera